Anebyhus satsar digitalt och når nya kunder

Genom en förbättrad digital närvaro ökade Anebyhus sitt besöksantal med 182 % på ett av deras viktigaste sökord.

Hustillverkaren Anebyhus tog nyligen beslutet att satsa på en förbättrad digital närvaro då trafiken från sökmotorerna upplevdes som för låg. 
     – Det var dags för oss att öka vår synlighet, säger Cecilia Brodén, marknadsassistent på Anebyhus. Bluerange har tidigare hjälpt många företag med att lyckas på Google och därför föll valet på dem.

Anebyhus webbplats fanns tidigare inte med på något av dess viktigaste sökord på Google, och mycket fanns att förbättra vad gällde sökmotoroptimeringen. 
     – Ett av webbplatsens främsta mål är att få in rätt besökare, säger Simon Wall, webbstrateg på Bluerange. Då räcker det inte med att den ser bra ut, utan den måste synas för att kunna generera leads och bli framgångsrik.

Samarbetet mellan Anebyhus och Bluerange har ännu bara påbörjats, men trots det har Bluerange på kort tid placerat Anebyhus i toppen på Google där de tidigare inte har legat bland de femtio första placeringarna. Detta har resulterat i att besöksantalet har ökat med 182 % på ett av deras viktigaste sökord.
     – Vår bransch är otroligt konkurrensutsatt vilket gör det väldigt viktigt för oss att synas så bra som möjligt på Google, säger Cecilia. Det är denna kanal som många använder när de ska ta sina första steg mot ett nytt hus.

Bluerange var ett av de första företagen i landet att bli godkända av Google Engage, ett program som riktar sig till webbyråer som vill hjälpa företag och organisationer med sin online-marknadsföring. På Bluerange prioriteras inte bara designen på webbplatsen utan även strategi, innehåll och så klart även sökmotoroptimering. 

     – Finns du idag inte bland de tio första placeringarna så kommer du med all säkerhet inte att få några besökare på det aktuella sökordet, förklarar Simon Wall. Sökmotoroptimering handlar om att hjälpa Google förstå vad som är viktigt på webbplatsen. Görs inte detta så vet ju inte Google om webbplatsen är relevant att visa vid en sökning och risken att den inte syns är överhängande.

Det var dags för oss att öka vår synlighet. Bluerange har tidigare hjälpt många företag med att lyckas på Google och därför föll valet på dem. Vår bransch är otroligt konkurrensutsatt vilket gör det väldigt viktigt för oss att synas så bra som möjligt på Google. Det är denna kanal som många använder när de ska ta sina första steg mot ett nytt hus

Cecilia Brodén, marknadsassistent på Anebyhus