Bluerange helpdesk är den enda kontaktpunkten för sina kunder.

Det används som informations- och assistansresurs som felsöker problem med datorer, system, programvara eller hårdvara. Det kan vara att fixa ett stort problem, söka råd om ny systemfunktionalitet eller helt enkelt vara någon att vända sig till när du har glömt hur du loggar in.

För majoriteten av Bluerange-kunderna är början på deras supportupplevelse Bluerange supportportal. Det är här registrerade användare med säkerhetåtkomst till supportwebbplatsen kan rapportera in nya incidenter och spåra framstegen med befintliga incidenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, när man själv har tid. Bluerange helpdesk hanterar sina förfrågningar via helpdeskprogramvara, till exempel ett problemspårningssystem, och detta gör det möjligt för användare att spåra användarförfrågningar.

Bluerange inser att ingen klient kommer att se på support på samma sätt, så valbarheten hur omfattande supporten ska vara ligger alltid hos kunden.

Exempel på supportmöjligheter:

  • försäkran om en kvartalsvis teknisk revision av din lösning, eller kanske ett tekniskt konsultpaket från början som kan användas för en mängd olika uppgifter under året.
  • stödja konsulter för att vara tillgängliga för att arbeta med dina problem 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, eller kanske bara under ordinarie öppettider.
  • att uteslutande hantera systemproblem, eller kanske hjälp med ”hur gör jag” -typsfrågor.
  • identifiering av potentiella problem och uppskattningar att fixa på tid och material, eller kanske en helt inkluderande tjänst.
  • utvidgning av supportportalen för att täcka alla applikationer så att Bluerange blir din interna supporttjänst för hela företaget.

Oavsett vilket supportpaket du behöver – från det lättaste supportutbudet till det mest omfattande – kan du vara lugn i att veta att du kommer att arbeta med konsulter som har verklig implementeringserfarenhet, som vet att support handlar om att hitta lösningar och att en proaktiv support alltid är bättre än en reaktiv motsvarighet.